miercuri, 1 februarie 2012

Mircea Coman despre "Casa Ceaiului"

In numarul 14 al Gazetei SF am publicat o parte din textul "Casa Ceaiului", intitulata "Sarpele din gradina". Reactia criticului Mircea Coman nu s-a lasat asteptata. Si intrucat am fost mai mult decat incantata de opinia sa asupra textului (cat si asupra textelor publicate de ceilalti autori in acelasi numar-Oliviu Craznic, Catalina Fometici, Florentin Haidamac, Aurelia Chricu, Alin Daranga, Teo Tucan), am hotarat sa vi-o impartasesc si voua:

Pe poziţia secundă a rubricii de POVESTIRI, Gazeta SF ne oferă „Şarpele din grădină” (un fragment dintr-o lucrare de mai mare amploare, ce poartă titlul „Casa Ceaiului”), de Simona Şerbănescu. Ne întâlnim cu scriitura consistentă a tinerei domniţe după mai bine de patru luni (precedenta povestire, „Văduva neagră”, am citit-o în numărul dublu din august 2011 şi am vorbit despre ea în Spec-Fi în apus de vară – addendum), regretând că astfel de evenimente se petrec totuşi atât de rar. Am apreciat atmosfera de basm japonez a fragmentului de faţă, percepută prin focalizarea pe punctul de vedere al unui personaj feminin de origine engleză, cu ale cărei trăiri europene suntem mult mai bine familiarizaţi. Despre cele câteva erori de tastare („mă împingea spre viaţa”, „pîmânt” sau „…oamenii în barbarie, respectau cu sfinţenie regulile…”, unde pare că lipseşte o virgulă (după „oamenii”), omisă, cu siguranţă, din graba digitizării) nu putem spune decât că sunt cât se poate de omeneşti, autoarea fiind, suntem siguri de asta, o foarte bună cunoscătoare a normelor limbii.

Ii multumesc cu aceasta ocazie domnului Coman pentru aprecieri si va recomand sa cititi intregul articol la urmatoarea adresa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu